logo-samandehi سند هزینه رسمی وزارت پست و تلگراف و تلفن دوره پهلوی

مشخصات اصلی


قیمت: 39000 تومان

معرفی اجمالی محصول

وزارت پست، تلگراف و تلفن از نخستین نهادهای تشكیل شده در ایران به شمار می رود كه سبب ایجاد تحولات عمیق در حوزه ارتباطات شد. این وزارتخانه در سال های بعد به دلیل رشد فزاینده در عرصه فناوری های نوین ارتباطی به وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات تغییر نام داد.

در دوره قاجار نخستین وزارتخانه ها در ایران تشكیل شدند هرچند هنوز از انگشتان دست بیشتر نبودند. در همین زمان تلگراف زیرمجموعه وزارت علوم و پست زیرمجموعه وزارت وظایف و دارالشوری بود تا اینكه در 21 اسفند 1255 خورشیدی به دستور ناصرالدین شاه، علی قلی خان هدایت ملقب به مخبرالدوله به عنوان نخستین وزیر تلگراف ایران منصوب و در عمل وزارت ارتباطات تاسیس شد. همچنین در 1259 خورشیدی تغییراتی در ساختار اداری كشور به خصوص اداره پست و چاپارخانه ها به وجود آمد و میرزا علیخان امین الدوله به عنوان نخستین وزیر پست منصوب شد.

با توجه به تشابه وظایف اداره تلگراف و پست در 1287 خورشیدی هر 2 وزارت در هم ادغام و وزارت پست و تلگراف آغاز به كار كرد تا اینكه در 1308 خورشیدی وزارت پست و تلگراف طی پیشنهادی به مجلس شورای ملی سهام شركت تلفن وقت كه در 1283 خورشیدی در تهران شروع به كار كرده بود ، خریداری و وزارت پست و تلگراف و تلفن شكل گرفت.

با توجه به اضافه شدن فناوری اطلاعات به این حوزه، در 1383 خورشیدی نام وزارت پست و تلگراف و تلفن با تصویب مجلس شورای اسلامی به وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات تغییر یافت تا با وظایف جدید این وزارتخانه تناسب بیشتری داشته باشد.


نقد و بررسی
مشخصات فنی
فیلم محصول
پرسش و پاسخ

نقد و بررسی


سند هزینه رسمی وزارت پست و تلگراف و تلفن دوره پهلوی

کاملا نو و سالم مطابق با تصاویر.قدیمی و کمیاب
سایز کمی بزرگتر از A4 - بخاطر ابعاد بزرگ موقع ارسال از وسط تا زده میشود

%100 اصل و با ضمانت کامل








با عضویت در کانال تلگرام فروشگاه طاهاجون از تخفیف ویژه اعضا و قرعه کشی سالانه بهره مند میشوید.

همینطور از جدیدترین کالاها و مطالب و آخرین قیمتها مطلع میشوید.کافیست روی تصویر زیر کلیک کنید و عضو شوید.




برچسب ها: وزارت پست و تلگراف و تلفن , پهلوی , سربرگ , قدیمی , شاهنشاهی , محمدرضا شاه , خرید , فروش , اسناد , مدارک , شیر و خورشید , وزارت پست ,

مشخصات فنی


فیلم محصول



پرسش و پاسخ


ارسال پرسش جدید

نام :
ایمیل :
متن :
کد امنیتی : ریست تصویر
محصولات مرتبط